Forum

Väärennettyä historiaa ja loputonta tiedonhalua  

RSS

Myytinkertojat
(@myytinkertojat)
Oppilas Admin
29/09/2018 10:30 am  

Myytinkertojat-kanava syntyi usean vuoden pohdiskelun jälkeen kun annoin itselleni ja mielipiteilleni luvan antautua yleisön arvioitavaksi.

Parinkymmenen vuoden ajan olen intohimoisesti opiskellut ja sisäistänyt mitä omituisinta kirjallisuutta, ja siinä sivussa myös tietenkin klassisia historiallisia teoksia, laajentaen omaa näkökantaa mahdollisimman paljon.

Matkan aikana on käynyt hyvin selväksi, että ne asiat joita olemme tottuneet kuulemaan tai joita olemme kouluaikoinamme oppineet, saattavat olla hyvinkin kaukana todellisuudesta. Ensi alkuun tämä huomio hätkähdytti koska omasin suuren luoton koulujärjestelmään, kunnes ymmärrys rahan tärkeydestä tiedepiirien tutkimusosastojen rahakirstuissa rantautui.

Älkää ymmärtäkö väärin, tai älkää missään tapauksessa suurennelko asiaa, kouluissa on paljon hyvääkin, jopa hallinnoissa on paljon hyvää, mutta se ei poissulje sitä sensuuria joita veronmaksajina joudumme kokemaan. Miksi käytin sanaa veronmaksajina? Se velvollisuutensa lisäksi oikeuttaa meitä tiettyihin asioihin. Ja niistä tulisi pitää hampain ja kynsin kiinni.

Muinaishistoria on yksi asia joka esitetään meille vääristyneenä eikä korjausliikkeitä ole suuremmin näkymässä. Yksityiset tutkijatahot tekevät parhaansa saadakseen äänensä kuuluville ja kertoakseen näistä omituisista historiankulun vääristelyistä, mutta taival on raskas ja pitkä. Maailmanlaajuisen internetin arkipäivään soluttautuminen on kuitenkin toivonkipinä harmaassa tietomeressä, mutta tuo myös henkilökohtaisen vastuun tutkia tarkasti esilläoleva tieto ennen sen sisäistämistä.

Siinä lienee suurin syy miksi Myytinkertojat on syntynyt. Vaikka kanavalla puidaan myyttejä jotka hyvin usein ovat vain tarinoiksi väitettyjä, syvällisen tutkiskelun ja kovan faktan avulla tuon julki tietoa jota ei päivänvalo 'oppineiden' toimesta kohtaa.

Toivon, että viihdytte yhteisellä matkallamme, ja toki, valaiskaa minua kun huomaatte, että olen koulutuksen tarpeessa. Tiedonhaluni on loppumaton, mieleni lepää vasta kun olen kuullut kaiken.

ReplyQuote
Topic Tags
Share:
Siirry työkalupalkkiin

Working

Please Login or Register